Schrijven in de vakantie ~ moeder van 2 jongens

 


Ja, schrijven is echt wel leuk. Maar proberen een boek, recensies en een blog bij te houden als je twee jonge kinderen hebt die op dit moment non-stop thuis zijn.. dat is een uitdaging!

gezellig

Natuurlijk is het wel gezellig. Even niet zoveel moeten, niet zoveel verplichtingen. Alleen zwemles voor de oudste gaat door, verder hoeven we nergens rekening mee te houden. We kunnen gaan en staan waar we willen en omdat we dit jaar niet op vakantie gaan kunnen we ook nog lekker veel dagjes weg plannen.

en het schrijven dan?

En ach, dat schrijven komt wel weer.. Ware het niet dat schrijven zoiets is als sporten. Je verleert het echt niet. Het schrijfvirus zit er echt wel in, maar als je het een tijdje niet meer doet duurt het ook weer een tijdje om er in te komen. 
En dus probeer ik toch elke dag iets te schrijven. Al is het één pagina, al zijn het maar honderd woorden. Het schrijven wil ik niet loslaten nu het mij zo in zijn greep heeft. 

compromis

Als oplossing zijn er geweldige gelegenheden bedacht waar ouders met kinderen naartoe kunnen en waar kinderen zichzelf best goed kunnen vermaken. Vooral nu ze wat ouder worden. En dus zitten we vandaag in Schateiland Zeumeren. De kinderen zijn door het dolle heel en vermaken zich prima. Ik heb mijn laptop mee, heb al een hoofdstuk geschreven in mijn nieuwe boek offline en ik heb nog tijd over om deze blog te schrijven. 

win-win situatie voor mij 

Reacties

Populaire posts van deze blog

Liv en Lune - update

Bijna bijna bijna!